در حال بارگذاری
مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی:

کم‌فروشی در خراسان‌شمالی ۶ درصد است

شماره خبر : 2245 - https://asreatrak.ir/short/4Pb8m

مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی گفت: با اجرای طرح نظارت و کنترل وزن بسته‌ها، امسال میزان کم‌فروشی در خراسان‌شمالی به ۶ درصد رسیده درحالیکه سال گذشته ۱۹ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، محمد خوران در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ‌سازی استاندارد را از مدارس سطح استان شروع کردیم تا علائم و چرایی وجود  استاندارد در کالاها شرح داده شود، اظهار کرد: در مدارس خراسان شمالی ۲۵۰ دانش آموز به عنوان سفیران استاندارد برگزیده شده‌اند که سعی شده در مدارس استان از ظرفیت و پتانسیل‌های نسل جوان و نوجوان استفاده شود تا آموزش‌های لازم در جهت شناساندن استاندارد بین مردم و خانواده به کار گرفته شود.

وی افزود: سال گذشته میزان کم فروشی در استان ۱۹ درصد و میانگین کشوری ۴۱ درصد بوده است اما امسال با اجرای طرح نظارت و کنترل وزن بسته‌ها میزان کم‌فروشی در استان به ۶ درصد رسیده است درحالی‌که میانگین کشوری ۱۱ درصد است و این نشان می‌دهد مردم استان علی‌رغم ضعف اقتصادی، اخلاق مدار‌تر هستند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی ادامه داد: نظارت دیگری که وظیفه سازمان ملی استاندارد است، عیارسنجی طلاهای طلافروشی سطح استان است که ۳۰۰ طلافروشی در سطح استان وجود دارد که ۱۲ مورد از ترازوهای آنان مشکلات عمده و جزئی داشتند.

خوران در مورد نمونه‌های کنترل شده طلای ۱۸ عیار در سطح استان گفت: از ۲۷ مورد بازرسی که برای عیارسنجی طلا در استان انجام شده است، ۱۸ نمونه طلا پایین‌تر از ۱۸ عیار بوده که طلافروش منفعتی از این کار نمی برد و سود آن مربوط به تولید کننده طلا است.

این مسئول بیان کرد: استاندارد به معنای حداقلی‌ترین ویژگی که باید در یک کالا باشد، است همچنین اعطای نشان برتر از واحدهای سلولزی شوع شده است که در خراسان شمالی متاسفانه هیچ واحد سلولزی داوطلب نشد.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات